تور اروپاتور اروپا10102222334455667788991111دور دنیادور دنیا

گروه تورهای نوین برگزار کننده تورهای خارجی و داخلی در 30 استان کشور

 معرفی دره توبیرون دزفول بازگشت

دره توبیرون دزفول

                                                                                         یکی از دیدنی های طبیعی بکر و شگفت انگیز شهرستان دزفول در فصول گرم سال دره توبیرون است. دره “توبیرون” در فاصله حدود 20 کیومتری از شهر در مسیری چند کیلومتری در بخش سردشت قبل از رسیدن به منطقه تنگه سرا در شمال دزفول واقع است. دیواره‌های رفیع آن با ارتفاع بلند که گاه تا بیش از یکصد متر می رسد و انبوه درختان انگور، انجیر وحشی، برگ ‌‌های شاووشان، آبشارها و آب ‌ چکان ‌ ها جلوه بسیار زیبایی به این دره ‌ ها داده است که چشم هر بیننده ‌ ای را محو تماشای خود می ‌ سازد. این دره حاصل هزاران سال فرسایش آبی حاصل از بارندگی های فصلی درحوزه های بالاتر و سرازیر شدن تند آبها در کوه و تپه میباشندبنحوی که در فصول خشک عمق زیاد دره مانند یک زهکش عمل کرده و آب سفره های زیر زمینی را جمع کرده و آب در کف دره جاری میشود، بطوریکه در بعضی قسمتها از دیواره و کف دره آب زلال تراوش می کند. با وجود گرمای بالای 40 درجه دزفول در این دره باد خنک آرامش خاصی را به میهمانان داده و دمای آن تا 25 درجه و کمتر نیز می رسد. اين دره داراي دو آبشار است كه همراه با طبيعت زيبا مناسب براي گردشگري است. راه دسترسي به اين آبشارها 30 كيلومتر جاده آسفالته است

“تو” در لهجه دزفولي بمعني تب (گرما) و توبيرون بمعناي مکاني که گرما را از تن ميزدايد وگفته مي شود كه در قديم براي كاهش آلام درد بيماري ها از اين محل استفاده مي شده است. سريعترين مسير رسيدن به توبيرون از طريق جاده دزفول سردشت در نزديكي منطقه تنگ سرا امكان پذير است كه از اين طريق به قسمت مياني دره و بخش جنگلي آن متصل است اما از طريق ابتداي جاده دزفول شهيون نيز مسير دسترسي به توبيرون وجود دارد كه البته تا نقاط زيباي دره حدود 4 ساعت پياده روي فاصله وجود دارد..

تاریخ خبر:  1395/10/23
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
ورود آژانس‏های همکار
رمز خود را فراموش كرده‌ام
http://www.irantouronline.ir/registration.aspx
http://www.subscribepage.com/u6d8y8

تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.